Puisi / Sastra

Goresan

Siapa aku tiada mampu menahan
Siapa aku tiada ingat menyimpan
Siapa aku tiada kuasa membuang
Kata yang meluncur
Kadang syahdu pelipur resah
Kadang gemas mendongkol nalar
Ahh, sengit pun kau membacanya aku tak mampu hibur
Rindu pun kau membacanya aku tak mampu beri
Tiba-tiba dan hanya tiba-tiba
Nikmatilah kata yang direstui alam
yang meluncur licin lewat goresan.

Penulis : Yashinta Mona Harianja, Mahasiswa FISKOM UKSW

Blog : percintadamai.blogspot.com

Tinggalkan Balasan

